22 Mayıs 2014 Perşembe

İlk yardım kursu eğitim saatleri

Bir ilk yardım kursuna gidip ilk yardım eğitimi almanın en temel emeli, etrafımızdaki insanlar için hayat kurtarıcı müdahaleleri öğrenmek, daha doğru ve şuurlu uygulamaları çaresiz kalmadan yapabilmektir. İlk yardım kursu ülkemizde Kızılay tarafından verildiği gibi, özel kuruluşlar tarafından da verilmektedir.

Özel bir kuruluştan ilk yardım kursu alacaksanız dikkat faktörüz şart olan hususlar vardır. Kursun Sıhhat Bakanlığı onaylı olmasına ve ilk yardım eğitici vesikası olan kişilerce verilmesine dikkat edilmelidir.

İlk yardım kursunda 16 ve 40 saatlik iki değişik eğitim programı verilmektedir. Eğitimin hemen peşinden Şehir Sıhhat Müdürlüğü gözetiminde yapılan yazılı ve pratik imtihanlarda başarılı olan kursiyerlere sertifika verilmektedir.

İlk yardım kurslarında temel ilk yardım uygulamaları, hasta değerlendirmesi, yapay teneffüs, kalp masajı, solunum yolu tıkanıkları gibi konular anlatılmaktadır. Eğitime katılan kişilere ihtiyaç duyulan olan kitap ve broşürler verilmektedir. Uygulamalar maket üzerinde yapılmaktadır.

Kanunen tüm kamu müesseselerinde, özel müessese ve kuruluşlarda her 20 kişiden bir kişinin ilk yardım kursuna gitmesi zorunluluğu vardır. Hayati tehlike arz eden işlerde ise her 10 kişiden bir kişi ilk yardım eğitim programına katılmak zorundadır.

İlk yardım kurslarında verilen eğitimin temel emeli, kişilerin ve toplumun temel sıhhat bilgisinin artması ve aniden gelişen bir olay karşısında ilk müdahalenin yapılabilmesidir. İlk yardım uygulamaları ile nasıl hayat kurtarılabileceği ve vaziyetin kötüleşmesinin nasıl önleneceği de uygulamalı olarak anlatılmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder