14 Mayıs 2014 Çarşamba

Kazadan sonra ilk yardımın önemi

İlk yardım, kaza, hastalık, natürel afetler ve tehlikeli vaziyetlerde olay yerinde uygulanan ilk ilaçsız müdahaledir. Hayat kurtarma veyahut olası tehlikeleri en üye indirme işlemi olarak yapılan bu yardımın her fert tarafından bilinmesi oluşabilecek rizikoları de azaltır.

Acil yardım gerektiren vaziyetlerin birçoğu hanelerde oluşmaktadır. Kalp rahatsızlıkları tüm dünyadaki ölümlerin en başında gelir. Bu vaziyette yapılacak olan ilk yardım ile hayatta kalma oranı artmaktadır.

Her gün bir hayli insan hane kazaları hasebiyle yaralanmakta ve hem de yaşamını yitirmektedir. İnsanlar ekmek keserken parmağını da kesebilmekte ve bazen de merdivenden inerken düşüp bir yerlerini kırmaktadırlar. İlk yardım bilgisine ne vakit ve nerede ihtiyaç duyacağımızı bilemeyiz. Bu, hayatımızın her hatıranda ihtiyaç duyabileceğimiz bir bilgidir. İlk yardım için ihtiyaç duyulan olan en ehemmiyetli şeyde tıbbi ilk yardım bilgisidir.

İlk yardım eğitimi alması şart olan kişilerin başında anneler gelmektedir. Küçük ve yaramaz çocukları olan anneler kesinlikle çok sık kazalarla karşı karşıya gelmektedir. Minik yaramazlar, bazen kafalarını bir yere çarpmakta, bazen bir yerlerini kesmekte ve bazen de ellerini yakmakta oldukça ustadırlar. Bu yüzden bilhassa annelerin ilk yardım eğitimi almaları ehemmiyetlidir.

Ayrı olarak kanamalı vaziyetlerde kaybedilen her damla kanın şoka götüren bir olgu olduğu unutulmamalıdır ve kanamanın kontrol altına alınması sağlanmalıdır.

İlk yardımda kaideler değişmez. Sözgelimi kanama hangi şekilde olursa olsun üstüne bastırılmazsa durmaz, ya da bir kişi nerede bayılırsa bayılsın sırt üstü yatırmazsanız ayılmaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder