12 Mayıs 2014 Pazartesi

İlk yardımda yapılması gerekenler

İlk yardım, yaralanan, kaza geçiren ya da hastalanan kişilere sağlık ekipleri gelene kadar yapılan müdahaledir. Hayati tehlike içeren bir durumla nerde ve ne zaman karşılaşacağımızı bilemeyiz. Günlük hayatımızda çok basit nedenlerden dolayı bile ilk yardım uygulaması yapmak zorunda kalabilir ve ne yapacağımızı şaşırabiliriz. Bu nedenledir ki her bireyin mutlaka ilk yardım eğitimi alması oldukça önemlidir.

İlk yardımın en önemli amacı hayat kurtarmaktır. Fakat maalesef ki günümüzde bilinçsizce yapılan müdahaleler sonucunda sakatlanmalar ve hatta ölümler yaşanmaktadır. Herhangi bir kaza anında ilk müdahale mutlaka ilk yardım eğitimi almış kişilerce yapılmalıdır.

İlk yardımı yapacak olan kişinin sakin ve paniksiz olması, hastayı sakinleştirip durumunu değerlendirerek uygun yardımı yapması oldukça önemlidir.

İş sağlığı ve güvenliği yasası gereğince, çalışanların alması gereken ilk yardım eğitimini, isteyen gönüllüler de alabilmektedir. Hayatları boyunca insanlar ilk yardım gerektiren durumlarla karşılaşabilirler. Zamanında yapılacak basit ve etkili bir ilk yardımla bir insanın hayatı kurtarılabilir.

Günümüzde artık ehliyet alma aşamalarında sürücülere ilk yardım eğitimi verilmekte, olabilecek bir kaza anında diğer sürücülerin ilk yardım desteği sağlanmaya çalışılmaktadır.

Acil durumlarda çok az kişi ne yapılacağını bilmektedir. Genel olarak insanlar ya panik olmakta ya da bilinçsizce yaklaşmaktadırlar. Bu nedenle her bireyin mutlaka ilk yardım eğitimi almasında büyük önem vardır. İlk yardımın daha geniş kitlelerce öğrenilmesi ve bilinçsiz uygulamalardan kaçınılması, kazaların daha az zararlarla atlatılmasın da yardımcıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder