21 Mayıs 2014 Çarşamba

İlk yardım kursları nerede verilir

Etrafımızda aniden hasta olan veyahut kaza geçiren bir kimseye yapabileceğimiz ilk müdahaleye ilk yardım denmektedir. İlk yardımı sıradan ve şuursuzca yapmak dönüşü olmayan zararlara kapı aralayabilmek demektir. Bu yüzden Sıhhat Bakanlığınca onaylanan, sertifikalı ilkyardım eğitmenleri tarafından eğitim veren müesseselerden ilk yardım kursu almak oldukça ehemmiyetlidir. İlk yardım kursu beynelmilel standartlara göre belirlenen saat kadar olmalıdır.

İlk yardım kurslarına gidip sertifikalarını alan kişiler hayatlarının her hatıranda etraflarında oluşabilecek rastgele bir kazada ilk şuurlu müdahaleyi yapabilecek düzeye gelmektedirler.

İlk yardım kursları, toplumun temel sıhhat bilgisinin arttırılması ve ilk yardım bilgisinin her ferde öğretilmesi emeliyle oluşmuştur. Standartlara uygun gün, saat ve biçimde verilen eğitimlerle, ilk yardım kursu alan kişiler ilk yardımcı sertifikalarına sahip olabilmektedirler.

İlk yardım kursları, teorik derslerle beraber uygulamalı eğitimi de kapsamakta, çalışmalar maketler üzerinde uygulamalı olarak da yapılmaktadır. Temel ilk yardım kursu 16, standart ilk yardım kursu ise 40 saattir.

İlk yardım kurslarında hayat kurtarma ve legal zorunluluklar teferruatlı bir biçimde ele alınmaktadır. Ayrı olarak olay yeri değerlendirilmesi, temel hayat destek uygulaması, kanamalı olaylara müdahale, yapay teneffüs ve kalp masajı uygulamaları da ihtiyaç duyulan metotlarla öğretilmektedir. Trafik kazası olaylarında yaralının araç içinden çıkartılması şartları da uygulamalı olarak gösterilmekte ve yapılan pratiklerle de uygulamalar pekiştirilmektedir.

Kırık, çıkık veyahut burkulmalarda o an bulunabilecek malzemelerle müdahale edebilme bilgi ve mahareti de kazandırılmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder