10 Mayıs 2014 Cumartesi

İlk yardımın önemi

Bir hastalık ya da kaza vaziyetinde hasta veyahut kazazedeye uygulanan tıbbi olmayan geçici müdahaleye ilk yardım denir. İlk yardım uygulamasında öncelik, hayat kurtarmak ve vaziyetin daha da kötüleşmesini önlemektir. Lakin ilk yardım yapabilmek için ilk olarak işin eğitimini almış olmak koşuldur.

Etrafımızda bir kişinin bir anda solunumunun ya da kalbinin durması olasıdır. Böyle bir vaziyette vakit oldukça kısıtlı ve ilk müdahale oldukça ehemmiyetlidir. Kaybedilecek her dakika bu kadar ehemmiyetli iken, şuurlu ilk yardım bir hayatı kurtarabilir. Böyle bir vaziyette yapılacak ilk yardımın isimi CPR’dir. (yapay solunum ve kalp masajı)

İlk yardım eğitiminin temel emeli kişilerin ve toplumun temel sıhhat bilgilerinin artmasıdır. Son zamanlarda artık kanunen iş yerlerinde her yirmi kişide bir kişinin ilk yardım eğitimi almış olması gereklidir. Bu oran, ağır ve tehlikeli işlerde on kişide bir olarak değişmektedir.

İlk yardım eğitiminin muhtevanında genel ilk yardım bilgilerinin yanında olay yeri, hasta ve yaralı değerlendirilmesi, yanık, donma, sıcak çarpması, kırık, çıkık, zehirlenme, hayvan ısırmaları ve boğulma gibi olaylarda yardım eğitimleri verilmektedir.

İlk yardım eğitim merkezlerinin Sıhhat Bakanlığı onaylı ilk yardım uygunluk sertifikası bulunması mecburidir. Eğitimin beynelmilel standartlarda belirtilen saatlerde olması gerekmektedir. İlk yardım eğitiminin en temel uygulaması ise savunma, bildirme ve kurtarmadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder