13 Mayıs 2014 Salı

İlk yardımda öncelik sıralaması

Her türlü kaza, hastalık, yaralanma, zehirlenme veyahut afet gibi vaziyetlerde hastanın ilk değerlendirilmesini yapmak, profesyonel yardım gelene kadar vaziyetinin kötüleşmesini önlemek ve hem de hayata döndürmek için her ferdin alması şart olan bir eğitimdir ilk yardım eğitimi.

İlk yardımda öncelik, olay yeri güvenliğini sağlayıp sıhhat görevlilerine haber vermektir. Hasta veyahut yaralı netlikle yerinden kıpırdatılmamalı, solunumu kontrol edilmelidir. İlk yardım esnasında dikkat edilmesi gereken ehemmiyetli vaziyetlerden biri de kanamalı hastalara bakarken kesinlikle eldiven giymektir. Bulaşıcı kan hastalıklarından savunmak için eldiven giymek koşuldur.

İlk yardım eğitimi alması gereken en ehemmiyetli meslek grubu itfaiyecilerdir. Yangınları söndürüp insanları ateşin tam ortasından kurtarırken bazen kendileri de yaralanabilmektedirler. Sağlık ekipleri gelene kadar ilk müdahaleyi yapmak zorunda kalabilmektedirler. Dumana maruz kalmış, zehirlenmiş ve yanıkları olan insanlara müdahalede gecikilmemelidir. Dakikaların dahi ehemmiyetli olduğu, ölüm kalım mücadelesi verildiği vaziyetlerde, hızlı ve sakin bir şekilde yapılan ilk müdahale hayat kurtarır.

Şuur kaybı çok sık rastlanılan bir vaziyettir. Şuuru kapalı hastanın evvela solunumu kontrol edilmeli, solunumu normal olmayan hastaya temel hayat desteği başlatılmalıdır. Şuuru kapalı ancak solunumu yerinde olan hasta sırtüstü yatırılıp ayakları 30 santim kadar yukarıya kaldırılmalıdır.

İlk yardım eğitimi , acil vaziyetlerin kötü neticelerini azaltmada en tesirli yoldur. Bilgisizlik, önlemsizlik ve ihmalle kazazedeler, çoğu zaman kurtulabilecekken, kurban edilmektedirler. İlk yardım bilgisi, hayatımızın her hatıranda ihtiyaç duyabileceğimiz bir bilgidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder