11 Mayıs 2014 Pazar

İlk yardım eğitim kurumları

Rastgele bir yaralanma veyahut kaza vaziyetinde sıhhat ekipleri gelene kadar yapılan müdahaleye, ilk yardım denilmektedir. İlk yardım, ilk olarak hastanın vaziyetini kararlı tutma, olay yerindeki tehlikelerden uzaklaştırmayla başlar ve en hızlı şekilde acil servis aranarak vaziyet bildirilir. İlk yardım, rastgele bir kaza sonrasında sağlık ekipleri müdahale edene kadar yapılan ilaçsız uygulamadır.

İlk yardım ile ilgili dikkat edilmesi şart olan en ehemmiyetli konu, ilk yardım uygulamalarının ihtiyaç duyulan eğitimi almış kişilerce yapılmasıdır. İlk yardım eğitimi , Sağlık Bakanlığınca onaylı eğitmen sertifikalı kişilerce 16 saatlik eğitim sonrasında Şehir Sağlık Müdürlüğü gözetiminde yapılan imtihan neticesi bitirmektedir.

İlk yardım yapıldığı yere ve ortama göre değişmez. Zelzelede, trafik kazasında, okulda ya da hanede ilk yardım aynıdır. Sağlık personelinin ya da sıradan bir kişinin yapacağı ilk yardım arasında da fark yoktur.

Trafik kazası ölümlerinin %5’i kazadan sonra ilk 5 dakikada, %10’u ise ilk yarım saatte olmaktadır. İşte bu yüzden toplum olarak her ferdin ilk yardım eğitimi almış olması oldukça ehemmiyetlidir. İlk yardım eğitimi almamış kişilerce yapılan müdahaleler oldukça kötü sonuçlar vermekte, sakatlanmalara ve hem de ölümlere kapı aralayabilmektedir.

İlk yardımın teşhis, rehabilitasyon ve taşıma denilen üç temel ilkesi vardır. Hasta ya da yaralı ile doğru teşhisle ilgilenilmeli, tedavisi için en kısa vakitte acil servis aranmalı ve kırık veyahut yaralanmalar için doğru şekilde taşınmalıdır.

İlk yardım eğitiminin en ehemmiyetli hedefi paniği önleyip uygun müdahaleyi sağlamaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder