2 Haziran 2014 Pazartesi

İlk yardımın amacı

İlk yardımcı, bir ilk yardım kursunda temel ilk yardım eğitimine katılıp ilk yardımcı sertifikası almış kişidir.

Kaza, hastalık ve tabii afet gibi rastgele bir acil vaziyette yapılan ani müdahaleye ilk yardım denilmektedir. İlk yardımın kesinlikle ilk yardım kursundan ihtiyaç duyulan eğitimi almış kişilerce yapılması gerekmektedir. İlk yardımı yapacak kişi sakin ve telaşsız bir şekilde hastanın panik yapmasına mani olmalı ve güvenliğini sağlamalıdır.

İlk yardım kursunda verilen eğitimde, soluk yolunun açılması, solunumun düzeltilmesi ve dolaşım etkinliğinin sağlanması amaçlanır. Hayatın savunması ve sürdürülmesi, vaziyetin kötüleşmesini engellemek ve iyileştirmeyi kolaylaştırmak da diğer ehemmiyetli amaçlardır.

Bir ilk yardım kursunun en temel uygulaması savunma, bildirme ve kurtarma (KBK) olarak üçe ayrılmaktadır. Savunmada emel, olay nerede ve nasıl olursa olsun hastanın güvenli bir yere alınması ve olay yeri güvenliğinin sağlanmasıdır. Bildirmede amaç, tıbbi yardım için en hızlı şekilde 112 aranarak sıhhat ekiplerine haber vermektir. Kurtarmada amaç ise hasta veyahut yaralının sakin ve şuurlu bir şekilde vaziyetinin değerlendirilmesi ve müdahalenin yapılmasıdır.

İlk yardım kursunda verilen eğitimlerden biri de psikolojik eğitimdir. Kaza, hastalık ya da afet gibi olayların kişilerin üzerindeki negatif tesirlerini en üye indirmek ve psikolojik manada güçlendirilmelerini sağlamak amacıyla hasta ya da yaralı ile empati kurmak ehemmiyetlidir. Hasta ya da yaralıya sağlık görevlileri gelinceye kadar verilen destekle hastanın panik yapmadan sakin kalması sağlanabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder