4 Haziran 2014 Çarşamba

Ciddi ve önemli kazalarda ilk yardımın avantajları

İlk yardım kurslarında, Sıhhat Bakanlığı onaylı, sertifikalı ilk yardım eğiticileri tarafından, yönetmeliğe uygun mekânlarda, bakanlıkça onaylanmış program ile eğitim verilmektedir. Hasta ve yaralıya tıbbi araç gereç aranmaksızın, mevcut araç gereçlerle ilaçsız ilk müdahalenin yapılabilmesi olayıdır ilk yardım. İlk yardım yapacak kişilerin kesinlikle bir ilk yardım kursundan ihtiyaç duyulan eğitimi almış olması gereklidir.

Trafik kazası gibi ciddi ve ehemmiyetli kazalarda paniğe kapılmadan hızlı düşünülüp çok hızlı hareket etmek gereklidir. Kazazedenin hayatının tehlikede olduğu düşünmelidir. Bu yüzden yapılacak ilk şey yaralının solunum ve kan dolaşımının kesintiye uğramasını engellemektir.

Eğitimde, insan vücuduna çok benzeyen anatomik modeller, öğrenmeyi kolaylaştıran slâytlar ve video gösterileri kullanılır. İlk yardım kursunda yetenek kazanma, beceride yeterlilik ve beceride ustalaşma gibi performans düzeyleri belirlenmiştir.

Katılımcılar, himaye altında, gerçek vaziyete benzer ortamda, anatomik modeller üzerinde, hem becerilerini hem de hasta ilişkileri uygulamalarını defaatle tekrarlayarak öğrenmektedirler.

İlk yardım kurslarında, Sıhhat Bakanlığı’nın belirlediği müddette ve müfredatta en uygun eğitim verilmektedir. Eğitimin hemen peşinden Şehir Sıhhat Müdürlüğü gözetimde yapılan imtihanda başarılı olan kursiyerlere ilk yardımcı sertifikaları verilmektedir. Sertifikanın geçerlilik müddeti üç sene olup üç yıldan sonra tekrar imtihana girerek yenilemek gerekmektedir.

İlk yardım kursu özel bir kuruluştan alınabileceği gibi Kızılay ve okullar gibi resmi kuruluşlardan da alınabilir. Eğitimin temelinde toplumun genel sıhhat bilgisinin arttırılması vardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder