3 Haziran 2014 Salı

İlk yardım kursları

İlk yardım tıbbi bakımın alternatifi değildir. Hayat kaybını önlemek ve hayat desteği vermek, sıhhat ekipleri gelinceye kadar vaziyetin kötüye gitmesini önlemek emeliyle yapılan ilk müdahaledir.

Vaziyetin kötüye gitmesini engellemek için şuurlu ve aktif olarak müdahale etmek gerekir. İlk yardım kursuna gidenler acil vaziyetlerin kötü neticelerini azaltmada tesirlidirler.

İlk yardım kursu , insan vücudu konusunda temel bilgiler, can güvenliğini savunmak, sakin ve pratik olmak, eldeki imkanları değerlendirebilmek gibi konular öğretilmektedir. Ayrı olarak Sağlık Bakanlığı onaylı kurslarda görülen eğitim sonrasında yapılan imtihanlarda başarılı olanlara ilk yardımcı sertifikaları verilmektedir.

İlk yardım kursunda verilen eğitimde, yapay teneffüs, kalp masajı gibi uygulamalar mankenler üzerinde yapılan pratiklerle pekiştirilmektedir.

İlk yardım kurslarını Kızılay, okullar ve özel müesseseler vermektedir. Ayrı olarak sürücü kurslarında verilen ilk yardım eğitimi, toplumsal ilk yardım bilgi ve şuurunun gelişmesi istikametinden ehemmiyetli bir fırsattır.

İlk yardım kurslarında emel, kişilerin temel sıhhat bilgilerinin artması, ilk yardım bilgi ve maharetlerinin öğretilmesidir.

İlk yardım kurslarında eğitim konuları, genel ilk yardım bilgileri, temel hayat desteği, kanamalarda, yaralanmalarda, zehirlenme, boğulma ve yanıkta, kırık ve çıkıkta ilk yardım gibi ana başlıklar altıda toplanmıştır.

Etrafımızda her an yaşayabileceğimiz beklenmedik bir kaza karşısında, tıbbi yardımın beklenmesi esnasında, her dakika hayat için çok ehemmiyetlidir. Deneyimli, eğitimli ve şuurlu bir şekilde insanlara yardım edebilmek için bir ilk yardım kursuna gitmek koşuldur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder